טרגדיה: הלוחמים שנפלו ברצועה נהרגו מאש כוחותינו

    קובי פינקלר No Comments on טרגדיה: הלוחמים שנפלו ברצועה נהרגו מאש כוחותינו

    אסון ברצועה: לאחר תחקיר ראשוני של צה״ל לאירוע נפילתם של לוחמי המילואים עידו אביב ז״ל וקלקידן מהרי ז״ל, התברר כי השניים נהרגו מירי דו צדדי של טנק צה״לי. לאחר שמפקד טנק חשד שבמבנה בו שהו הלוחמים יש מחבלים הורה לירות לעברו פגז. ירי ממנו נהרגו שני הלוחמים ונפצעו עוד שניים

    צילום: דובר צה"ל
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי צה"ל שנפלו במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה, רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי, זכרונם לברכה. הערב מציר צה,ל לפרסם את תוצאות תחקיר האירוע ממנו עולה כי השניים נהרגו מאש כוחותינו.

    לאחר שמפקד טנק חשד שבמבנה בו שהו הלוחמים יש מחבלים הורה לירות לעברו פגז. ירי ממנו נהרגו שני הלוחמים ונפצעו עוד שניים.

    האירוע החל כשטנק של צה״ל עלה על מטען, סמוך לבית החולים הטורקי במרחב מסדרון נצרים. לאחר מכן – החל ירי פצמ״רים וטילי נ״ט של מחבלי חמאס לעבר מספר כוחות על המסדרון. במהלך חילופי האש מול המחבלים, כוחות צה״ל השיבו בירי – ואחד הטנקים מחטיבה 679 יצא מהמגנן, וירה פגז לעבר מבנה שנמצא מחוץ לגבולות הגזרה שלו. במבנה היו לוחמי חטיבת כרמלי. כאמור, שניים מהם נהרגו כתוצאה מפגז הטנק שפגע במבנה, וכמה נוספים נפצעו. האירוע עדיין מצוי בתחקיר מקיף של אוגדה 99, שאוחזת את מרחב מסדרון נצרים.

    המשפחות השכולות עודכנו בממצאי התחקיר הראשוני.

    רס"ר (במיל') עידו אביב ז"ל

    רס"ר (במיל') קאלקידן מהרי ז"ל | באדיבות דובר צה"ל

    בצה"ל אומרים הערב כי ישנה מוכנות מלאה לפעולה ברפיח וכי ממתינים להוראת הדרג המדיני ומציינים שיש גם התפתחויות במצרים בהקשר לשבויים ונעדרים וכי לאור ההתפתחויות בצה"ל מחכים לאישורים מהדרג המדיני.

    עוד אומרים בצה"ל כי גובשה ביו"ש תוכנית להגנה מרחבית ועובו היכולות וכוחות הלחימה.



    0 תגובות